- Referát THČ zabezpečuje plnenie úloh v oblasti ekonomicko-finančných a prevádzkovo-technických činností úradu, pričom úzko spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi úradu
- Referát THČ zabezpečuje najmä tieto činnosti :
- spracováva návrh rozpočtu bežných a kapitálových výdavkov a príjmov, sleduje a vyhodnocuje čerpanie rozpočtu a vykonáva úpravy rozpočtu v systéme Štátnej pokladnice,
- spracováva a predkladá štatistické výkazy za oblasť hospodársko-technických činností,
- vypracováva hodnotenia plnenia rozpočtu a súvisiacu agendu,
- zabezpečuje realizáciu financovania bežných a kapitálových výdavkov prostredníctvom informačného systému Štátnej pokladnice,
- vykonáva základnú finančnú kontrolu v rámci svojej pôsobnosti,
- zabezpečuje komplexné vedenie účtovníctva vrátane účtovných závierok, výkazov poznámok k uzávierke a ich uloženie do Registra účtovných závierok prostredníctvom Centrálneho konsolidačného systému,
- prácu s modulmi systému Štátnej pokladnice (RIS, ZORO, CKS, Manex, RI, RR a iné podľa pokynov), vrátane bezhotovostných úhrad faktúr, miezd zamestnancov, odvodov zo miezd, zúčtovania preddavkov,
- spracovanie a implementáciu konsolidačného balíka do systému ŠP,
- vedie operatívno-technickú evidenciu majetku, zabezpečuje jeho inventarizáciu, ochranu a vyradenie a spolupracuje pri likvidácii vyradeného majetku,
- vedie pokladničnú agendu vrátane hotovostného peňažného styku s bankou vyplácanie cestovných náhrad a iných hotovostných platieb, vrátane úhrad za správne poplatky,
- zabezpečuje vedenie Modulu správnych poplatkov,
- pripravuje návrhy nájomných a iných zmlúv súvisiacich s prevádzkou úradu, ako podklad na posúdenie právnym zástupcom úradu,
- zabezpečuje fakturáciu za služby súvisiace s nájmom dočasne prebytočného majetku,
- vedie komplexnú agendu súvisiacu s verejným obstarávaním,
- upratovanie budovy v plnom rozsahu,
- obstaranie hmotného a nehmotného majetku, skladových zásob a materiálu na prevádzku úradu,
- stravovanie zamestnancov úradu a vedie súvisiacu agendu,
- pranie, nákup a evidenciu poskytnutých OOPP, odevov a obuvi poskytnutých zamestnancom, vrátane drobného hmotného majetku na osobných kartách zamestnancov,
- správu knižného fondu úradu,
- správu registratúry, archiváciu a skartáciu písomností,
- zabezpečuje vedenie skladového hospodárstva v sklade všeobecného materiálu, OOPP, odevov a obuvi,
- reprografické práce pre potreby úradu,
- činnosť podateľne úradu a odosielanie poštových zásielok vrátane vedenia dokumentácie o poskytnutých poštových službách,
- vedenie a aktualizáciu pohľadávok v Centrálnom registri pohľadávok štátu,
- vedenie a aktualizáciu údajov v Centrálnom registri majetku štátu,
- vedenie a aktualizáciu údajov v module Riadenie rizík,
- zverejňovanie zmlúv v Centrálnom registri zmlúv,
- zverejňovanie údajov o vykonaných verejných obstarávaniach na portáli Úradu pre verejné obstarávanie,
- zverejňovanie uzatvorených objednávok na webovej stránke úradu,
- ostatné potrebné činnosti súvisiace s prevádzkou úradu.