Osobný úrad v zmysle zák. č. 400/2009 Z. z. zabezpečuje plnenie úloh, ktoré vyplývajú služobnému úradu zo štátnozamestnaneckých vzťahov, z pracovno - právnych vzťahov a z právnych vzťahov upravujúcich služobný pomer. Do náplne činnosti osobného úradu spadá aj personálna a mzdová agenda úradu a oblasť sociálnych vecí. Na čele osobného úradu je vedúci. Osobný úrad spracováva najmä tieto písomnosti:
a) služobné zmluvy vrátane dodatkov k služobnej zmluve,
b) pracovné zmluvy vrátane dodatkov k pracovnej zmluve,
c) dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru,
d) oznámenie o plate,
e) oznámenie o dĺžke dovolenky a pracovného času,
f) opis činnosti štátnozamestnaneckého miesta,
g) popis pracovných činností,
h) príprava podkladov pre vznik, zmenu a skončenie štátnozamestnaneckého a pracovného pomeru,
i) ďalšie písomnosti týkajúce sa štátnozamestnaneckého a pracovnoprávneho pomeru.