Kancelária regionálneho hygienika a generálneho tajomníka služobného úradu zabezpečuje v celom rozsahu práce pre regionálneho hygienika – generálneho tajomníka služobného úradu. Zamestnankyňa kancelárie regionálnej hygieničky plní tieto úlohy:
- administratívne, korešpondenčné a evidenčné práce, vybavovanie korešpondencie, telefónneho styku,
- organizačné zabezpečenie zasadania rokovaní a návštev regionálneho hygienika,
- vedenie evidencie a zúčtovania prostriedkov reprezentačného fondu regionálnej hygieničky,
- vedie evidenciu a výdaj poštových známok,
- vedie evidenciu cestovných príkazov zamestnancov RÚVZ so sídlom v Starej Ľubovni.
Kancelária regionálnej hygieničky zabezpečuje centrálnu evidenciu došlej a odoslanej pošty, ktorú spracováva v elektronickej forme. Zabezpečuje akty právoplatnosti rozhodnutí, práce ústrednej spisovne a registratúry, vedie centrálnu registratúru úradu. Zodpovedá za správnu a včasnú manipuláciu so záznamami v zamestnávateľskom subjekte a za archiváciu písomností, ich uskladnenie, spracovanie, vyradenie za kanceláriu regionálnej hygieničky.
Ďalej prideľuje úradnú poštu príslušným oddeleniam, vedie evidenciu a výdaj poštových známok, zabezpečuje a eviduje knižný fond úradu, odbornú literatúru a časopisy. Obsluhuje telefónnu ústredňu.
Referát právny, sťažností a petície
Metodicky riadi a koordinuje právnu výchovu, zabezpečuje jednotný výklad právnych predpisov, zabezpečuje právnu pomoc v právnych veciach, zvyšovanie právneho vedomia zamestnancov úradu a vykonáva dohľad nad dodržiavaním zákonnosti pri plnení úloh úradu so zameraním na právnu prevenciu, poskytovanie konzultácií odborným oddeleniam úradu pri aplikácií právnych noriem dotýkajúcich sa oblasti ochrany, podpory a rozvoja verejného zdravia. Zúčastňuje sa jednaní o uložení pokút za nesplnenie uložených opatrení v rámci výkonu štátneho zdravotného dozoru, zastupuje úrad v konaní pred súdom. Spolupracuje pri riešení priestupkov s jednotlivými oddeleniami. Zabezpečuje, usmerňuje a koordinuje prípravu a vypracovanie vnútorných organizačných a riadiacich aktov úradu, vedie kompletnú evidenciu o všeobecne záväzných právnych predpisoch, rezortných predpisoch, riadiacich a organizačných normách a individuálnych aktov riadenia úradu, z právneho hľadiska posudzuje návrhy zmlúv voči iným právnym subjektom. Zastupuje úrad v konaniach pred inými štátnymi orgánmi.
Podieľa sa na vypracovaní právnych expertíz a stanovísk pre MZ SR, príp. iné orgány štátnej správy. Spolupracuje pri legislatívnych procesoch na základe usmernení ÚVZ SR.
Prešetruje a odstupuje na prešetrenie v rámci vecnej príslušnosti sťažnosti, oznámenia, podnety a petície prijaté úradom a kontroluje ich vybavovanie. Centrálne vedie evidenciu sťažnostnej, petičnej a priestupkovej agendy. Ďalej zabezpečuje a vybavuje agendu spojenú so sprístupňovaním informácií podľa zákona číslo 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám.
Spolupracuje pri vypracúvaní vnútroorganizačných noriem a vnútroorganizačných smerníc. Tieto činnosti sú vykonávané zamestnancom VŠ s právnickým vzdelaním. V prípade neprítomnosti tohto zamestnanca, činnosť referátu zabezpečuje v plnom rozsahu regionálny hygienik.
Referát vnútornej kontroly
Predmetom činnosti je koordinovanie a organizovanie kontrolných akcií, ich príprava a analýza vrátane spracovania plánu kontroly, kontrolná činnosť. Vykonáva vnútornú kontrolu v rozsahu svojej pôsobnosti vymedzenej osobitnými predpismi a vnútornou organizačnou smernicou. Vykonáva kontrolu hospodárenia s prostriedkami štátneho rozpočtu a dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov, interných predpisov a predpisov platných pri nakladaní s verejnými prostriedkami.
Vyššie uvedené kompetencie v referáte sú kumulované v pracovnej činnosti zamestnanca Kancelárie regionálneho hygienika (právnik).