- zdravotná bezpečnosť a neškodnosť jedál, surovín a nápojov v spoločnom stravovaní
- kozmetické výrobky
- prevádzkovanie priestorov bez rozhodnutia RÚVZ na uvedenie priestorov do prevádzky,
- nevyhovujúce hygienické podmienky v zariadeniach spoločného stravovania,
- nevyhovujúce hygienické podmienky v zariadeniach pre deti a mládež,
- nesprávne označovanie potravín (hlavne výživových doplnkov),
- nevyhovujúca kvalita vyrábaných a podávaných jedál,
- nevyhovujúca osobná hygiena zamestnancov zariadení spoločného stravovania,
- nevyhovujúca kvalita vody vo verejnom vodovode,
- hluk v životnom a pracovnom prostredí,
- nevyhovujúce pracovné prostredie,
- prekračovanie hmotnostných limitov pri ručnej manipulácii s bremenami,
- neplnenie povinností zamestnávateľov pri ochrane zdravia pri práci,
- nedodržanie zákazu fajčenia
- nedostatky v radiačnej ochrane
Podnet - UVZSR
Podnet v oblasti verejného zdravia
Ak chce fyzická alebo právnická osoba oznámiť nedostatky v oblasti verejného zdravia, o ktorých sa domnieva , že sú v rozpore s legislatívou, má možnosť podať podnet na príslušný orgán verejného zdravia (RÚVZ).
Okruh obsahu podnetov
Podnet na prešetrenie je možné podať prostredníctvom el. formulárov, listinne, telefonicky do záznamu , prostredníctvom pošty, prípadne osobne doručiť na podateľňu úradu.
Podnet je možné podať aj anonymne.
Podnet musí byť čitateľný, zrozumiteľný a musí z neho jednoznačne vyplývať čo je jeho obsahom. K prešetreniu podnetu je nutné jasne uviesť proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa podávateľ domáha. K podnetu je vhodné pripojiť prílohy, ktoré potvrdzujú nedostatky v oblasti verejného zdravia.
Preverenie podnetu a písomné oznámenie o výsledku preverenia podnetu Vám bude zaslané do 30 dní od doručenia podania na úrad
Pokiaľ podanie nenapĺňa znaky podnetu, resp. oznámenia, toto podanie orgány verejného zdravotníctva nevybavujú, v prípade potreby ho postúpia vecne príslušnému orgánu verejnej správy na priame vybavenie, o čom informujú podávateľa.
Oznámenie o výsledku preverenia podnetu bude zaslané do el. schránky slovensko.sk alebo listinnou formou prostredníctvom pošty. V prípade telefonického a mailového podania bude oznámenie zaslané spôsobom, aký bude osobe podávajúcej podnet vyhovovať, a teda písomne, do el. schránky alebo prostredníctvom mailu.